Onuncu yılını kutlayan Riot Games dünyanın en oyuncu odaklı oyun firması olma vizyonu ile yoluna devam ediyor. Şirketin tek oyunu League of Legends, oyuncularla buluştuğu 2009 yılından bu yana büyüyen topluluğuyla, artık ayda 100 milyon aktif oyuncu tarafından tercih ediliyor.
2006 yılında Marc Merrill ve Brandon Beck tarafından, Los Angeles, California’da hayata geçirilen Riot Games, bu sene dünyanın önde gelen küresel firmalarından biri olarak onuncu yaşını kutluyor. Şirketin dünya çapında başarı kazanan oyunu League of Legends 2009 yılında piyasaya sürülürken, bugün aylık 100 milyondan fazla aktif oyuncusuyla, eSpor eko-sisteminin lokomotiflerinden biri haline gelmiş durumda. Riot Games’in dünyanın dört bir yanındaki oyunculara yerel hizmet verebilmek için kurduğu 19 ofisiyle birlikte League of Legends 25 farklı dilde oyuncuyla buluşuyor.
Riot Games’in kurucularından Brandon Beck, şirketin ve oyunun gelişimini şöyle özetliyor; “Bu işe başladığımızda kendimize has bazı hedeflerimiz ve odak noktalarımız vardı. Öyle bir oyun yapmak istedik ki oyuncular saatlerce “iyi zaman” geçirilebilsin. Diğer yandan Riot Games’in de topluluklar için her yıl daha fazla yatırım yapan bir şirket olmasını amaçladık. Sonrasında bir araya geldiğimiz geliştiricilerle de oyunu bugünkü en mükemmel noktaya kadar taşımak için çalışmaya başladık. Bunun yanı sıra topluluğun da her zaman onların yanında olduğumuzu bilmesini hep çok önemsedik. Bu bakış açımız bugün de devam ediyor.”
Şirketin diğer kurucu ortağı Marc Merrill ise Riot ve League of Legends’ın dününü vebugününü şöyle özetliyor; “Şu an yalnızca klasik spor dallarına özel bir durum var. O da bu kültürle yetişen taraftarların ve oyuncuların zaman içinde koçlar, aileler ve bu tutkuyu sonraki nesillere aktarabilecek kişilere dönüşebilmesi. Umarız bir gün eSpor buna benzer bir ekosisteme sahip olabilir. Çünkü League of Legends’ın nesiller boyu devam edecek bir oyun olduğunu düşünüyoruz.
Türkiye pazarının ilgisi ve Türk oyuncuların tutkusunun da dikkate değer olduğunun altını çizen Marc Merrill, şunları ekliyor; “Türk oyuncuların ve kitlenin bu konuya adanmışlıkları gerçekten inanılmaz. Türkiye sunucusunu devreye aldığımız 2012 yılında kitle bu denli geniş görünmüyordu ama oyuncuların tutkusu bizi çok etkilemişti. Türkiye’deki eSpor kitlesi ve izleyiciler, şu ana dek gördüğümüz topluluklar içinde en tutkulu ve adanmış kitlelerden biri olma özelliğine sahip. Bu kitle bizi de daha fazlasını yapmamız için teşvik ediyor. Kendimizi bu tür tutkulu gruplar için en iyisini yapmak zorunda hissediyor ve hepsine tek tek teşekkür ediyoruz.”